1 reader now

Grija de sine nu este nici egoistă, nici prea indulgentă cu sine. Nu îi putem hrăni pe ceilalți dintr-un suflet uscat. Trebuie să avem grijă de nevoile noastre prima dată pentru ca mai apoi să oferim din suprlusul, abundența noastră. ( Jennifer Louden )

Întotdeauna am fost o persoană condusă. Recunosc că sunt perfectionistă și ard lumânarea la ambele capete.

Urmându-mi visele și creând ceea ce cred că este destinul meu, necesită muncă, multă muncă, a petrece multe ore pe zi încercând să-mi aduc viziunea la viață.

Sunt obișnuită să mă forțez. Sunt sigură că este vorba de o genă moștenită de la tatăl meu. Nu cred că am buton de oprire și asta mă face să scot cât mai mult din cele 24 ore.

Acum 2 ani butonul era oprit fără ca eu să fi fost de acord.

Lumea și corpul meu au fost zdruncinate și sparte în 1000 bucăți într-o secundă.

Atunci trăiam într-o casă pentru doi de poveste. Într-o dimineață, cum mă duceam să alerg, am căzut pe scara din casă. Eram pe treapta de sus și dintr-odată m-am trezit zăcând la baza scărilor. Aveam tot felul de fracturi. Unele dintre ele s-au vindecat repede, iar altele mi-au rămas pentru tot restul vieții. Pe de altă parte, căderea asta mi-a adus aminte să o iau mai încet, să miros trandafirii și să am grijă de mine în fiecare zi.

Deseori îmi aduc aminte și mă întreb, căderea asta a fost felul universului de a mă împinge sau mai degrabă de a mă arunca într-un loc unde nu am avut de ales și m-am hrănit și vindecat singură?

Să fiu forțată să mă opresc complet, mi-a dat oportunitatea de a-mi reevalua întreaga viață. Mereu am avut grijă de mine, dar când mă uit înapoi, recunosc că a fost doar de fațadă. Niciodată nu m-am oprit pentru destul de mult timp pentru a-mi prioritiza sănătatea.

Deși poate fi destul de greu să îți faci timp să ai grijă de tine, toți avem nevoie să ne hrănim: emoțional, fizic, spiritual și mental.

Retrospectiv, sunt recunoscătoare pentru accident, m-a învățat să am grjă cu adevărat de mine. Dacă și tu te forțezi și te grăbești prin viață, îți recomand să urmezi încet următorii pași:

  1. Asumă-ți

Am învățat că trebuie să-mi asum responsabilitatea pentru sănătatea mea. Toți trebuie să facem asta.

Nu mă refer doar la a lua o pauză când ești extenuat, copleșit sau când ajungi la capătul puterilor – în cazul meu la capătul scărilor! Trebuie să ne formăm și să menținem obiceiuri sănătoase care să ne ajute să prosperăm. Nimeni nu poate face asta în locul nostru.

  1. Ia-ți angajamentul

Pentru a-ți menține o sănătate bună la fiecare nivel, a trebuit să accept faptul că este nevoie de un nivel înalt de angajament și disciplină. Pierdem ceva prețios des, cum ar fi abilitatea de a te muta sau de a merge fără ajutorul cuiva, lucruri pe care le luăm drept normale.

Fă o probă și identifică acele lucruri ce țin de grija de tine care te ajută să te simți extraordinar: meditație, plimbări scurte, ieșiri în natură, orice te face să te încarci fizic, emoțional, mental sau spiritual. Apoi planifică să faci lucrurile astea în fiecare zi.

Este mai ușor să începi cu 5-10 minute de activitate pentru a nu te simți copleșit. Cel mai important lucru este să le faci în fiecare zi, nu contează cât de puțin.

  1. Practică mindfulness

Mindfulness reprezintă fundația îngrijirii de sine deoarece suntem capabili să aflăm ce nevoi avem doar când suntem prezenți în corpul nostru. Nu eram mindfull în ziua când am avut accidentul și de aceea nu mi-am dat seama să o iau mai încet.

Mindfulness ne hrănește spiritul prin aprofundarea prezentului. Prin practicarea sa, devenim mai atenți la tot ce ne înconjoară.

Cel mai bun mod de a practica mindfulness este prin meditație. Meditația mi-a arătat ce înseamnă calmul, pacea și echilibrul. Îmi sprijină bunăstarea emoțională și sănătatea. Cum să nu iubești asta?

  1. Ia pauze pentru a respira profund
Citește și...  Test de dezvoltare personala – azi despre primul nivel dintre cele trei

Acum iau mini pauze regulate pentru a respira de-a lungul zilei. Respirația este conexiunea între minte, corp și spirit. Mă energizez dacă iau câteva pauze pentru a respira profund și a inspira și expira cu putere.

Acum când respir mă umplu de recunoștință pentru întreaga mea viață.

Când expir dau afară toate cerințele inutile pe care le am pentru mine.

Planifică-ți câteva momente de-a lungul zilei pentru a închide ochii și a respira de câteva ori profund, adânc. Este un exercițiu practic pe care îl poți face oriunde, la orice ora și totuși îți afectează starea de spirit, creează pace, calm și claritate.

  1. Hrănește-ți spiritul

Ne gândim deseori la grija de sine ca la o dietă sau exerciții, dar este egal de important să îți hrănești spiritul. Pentru mine, asta înseamnă să ies afară pentru a mă bucura de natură – o plimbare ușoară la răsărit sau la asfințit, înot în ocean sau chiar ieșire afară în aerul proaspăt și a îți acorda un moment pentru a recunoaște cât de miraculoasă este lumea. Este cel mai simplu mod de a-ți umple spiritul cu lumină.

  1. Fii atent la viața agitată

Se pare că purtăm cu noi agitația ca o medalie de onoare. Deseori să fii ocupat, agitat doar creează iluzia că ești un om de succes, dar cât succes putem avea când suntem stresați, epuizați atât fizic cât și mental și pierdem ocazia de a ne bucura în viața de zi cu zi?

Avem responsabilități și obligații, dar tot noi avem puterea de a le refuza. Nu este ușor, dar este posibil. Nu știu ce faci tu, dar eu refuz să fiu prea ocupat pentru a mai trăi o viață frumoasă.

  1. Ține-o simplu

Deseori când o lăsăm mai moale sunt capabili să vedem tot haosul care ne umple lumea. Să ai o viață simplă este acum o prioritate.

Am dat la o parte blocajele, obstacolele și orice altă greutate care ne poate apărea în viață și ne poate opri din a merge înainte. Acum văd totul clar și sunt deschisă să accept mai multă iubire, veselie, bucurie și fericire în lumea mea.

Recunoaște toate greutățile inutile pe care ți le-ai pus singur în cale. Cum poți simplifica lucrurile? Îți creezi un stres ne-necesar sau o dramă în viața ta? Ce ar trebui să lași în urmă sau să faci diferit pentru a-ți crea o viață mai simplă, cu mai mult timp pentru tine?

  1. Recunoaște și elimină hoții de energie

Când ești epuizat datorită unei situații dificile și energia ta este consumată, este vital să înveți să îți administrezi și refaci energia – minte, corp și spirit – pentru a te vindeca rapid.

Când mă refăceam din acel accident, am avut timp să analizez cine și ce mi-a furat energia. Am învățat să îmi folosesc energia zilnică, ca și cum mi-aș administra banii. Nu îmi mai investesc timpul și energia în nimic care nu aduce ceva pozitiv în schimb.

Ce îți fură energia? Ce obiceiuri, activități sau relații nu sunt benefice ție? Ce lucruri, odată eliminate, ți-ar oferi o senzație intensă de ușurare?

Am primit un cadou imens în toamnă – genul acela de cadou care poate fi primit doar atunci când ești pregătit și deschis să înțelegi că este un cadou primit în cele mai grele momente.

Cadoul meu a fost un imens reminder că viața este prețioasă și nu ar trebui niciodată luată în râs.

Merit grijă de sine și iubire de sine în fiecare zi. Toți merităm. Prin fiecare alegere pozitivă pe care o facem ne ajutăm mintea, corpul și spiritul. Grija de sine ne umple cu energia și puterea de care avem nevoie pentru a ne atinge visele.



URL scurt pentru acest articol: http://wp.me/p7nil4-1fX

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.